معرفی وبلاگ


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


به وبلاگ آفرودیت خوش آمدید. شما میتوانید در این وب درباره تاریخ تمدن ها و حوادث و اتفاقات تاریخی و کشفیات جالب و تکاندهنده باستانی و نجومی اطلاعات مفیدی کسب کنید. همچنین مقالات و مطالب درخواستی خود را اعلام کنید تا در اسرع وقت پست زده شود.

 شما می توانید در بخش موضوعات وب، موضوع مورد علاقه خود را انتخاب و از پستهای قبلی که حاوی جالبترین و کاملترین مقالات هستند دیدن کنید، شاید متنی که دنبالش هستید بین آنها باشد.

از بازدید شما متشکرم دوست عزیز. موفق باشید.

سفر به ماه

سفر به ماه دروغ بزرگ قرن؟!

عقاید متفاوتی در مورد فرود آمریکاییها بر ماه وجود دارد. یکی از جنجال برانگیز ترین و در عین حال منطقی ترین واکنشها نسبت به سفر انسان به ماه این است که بشر هرگز به ماه نرفته است و فیلمها و تصاویر موجود همگی بخشی از یک توطئه عظیم توسط آمریکا بوده است تا به اصطلاح در جنگ سرد و رقابت فضایی با شوروی سابق پیروز شود و برتری علمی خود را اثبات کند. این تئوری که از همان سالهای اولیه بعد از فرود به ماه یعنی در دهه هفتاد میلادی به وجود آمد به «تئوری توطئه» معروف است که علاوه بر تئوریسین های مشهور مانند میلتون کوپر و مارکوس آلن بسیاری از دانشمندان و ستاره شناسان را نیز به خود جذب کرده است و طبق آمار و نظر سنجی ها هم اکنون 20 درصد از مردم آمریکا مطمئن هستند که آمریکا هرگز کسی را به ماه نفرستاده است. استدلال آنها این است ...... بقیه در ادامه مطلب.

ادامه نوشته

کامل ترین اطلاعات در مورد جن

 کامل ترین اطلاعات در مورد جن


معنای کلمه جن :
جن در لغت به معنی موجود پنهان و نامرئی بوده و تمام مشتقاتش بر استتار و پناهنی دلالت دارد .
مانند جنت که به معنی باغی است سر سبز و آباد و جنان یعنی آن دلی که در سینه پنهان است و جنین به معنی کودک در شکم و مجنون که آثار و نشانی از عقل در او دیده نمیشود و ... .
در فارسی به جن : شیطان ؛ پری ، دیو و اهریمن نیز میگویند که ظاهراَ این ترجمه غلط است زیرا کلمه شیطان مترادف در فارسی ندارد و باید عین لفظ در ترجمه بیاید .
جن به معنای شیء مستور است ، یعنی شیء نامرئی و پوشیده شده و غیر قابل رویت .
در فرهنگ های مذهبی در معنای جن آمده است
جن الیل به معنای تاریکی شب و پوشانندگی آن و جن الناس به معنای بزرگان آدمیان است و جن در عربی به همان معنای پوشیده ، پنهان ، غیر مرئی ، یا پشت پرده در فارسی میباشد .

معنای اصطلاحی جن :
جن به مخلوقی از مخلوقات خدای متعال اطلاق میشود که نامرئی است و از حواس ظاهری انسان پنهان است، جن را به این جهت جن نامیده اند که به چشم نمی آید مگر در موقعی که بخواهد قدرتی را که خدای متعال در او قرار داده به نمایش بگذارد .
جن ها اجسامی اند هوائی که قادرند به اشکال مختلف درآیند. آنها دارای عقل و فهم بوده و بر انجام اعمال سخت قدرت دارند .
علما درباره جن اختلاف کردند.بعضی گفتند: جن از جنس غیر شیطان است و صحیح آن است که شیاطین از اقسام جن هستند، پس هر هر جنی که مؤمن باشد شیظان نامیده نمیشود و هر جنی که کافر باشد به اسم شیطان نامیده میشود .
هیچ اختلافی بین امامان و بلکه بین مسلمین نیست در اینکه جن و شیاطین اجسام لطیفه هستند که در بعضی مواقع دیده میشوند و در برخی موارد دیده نمیشوند و دارای حرکات سریع میباشند و بر انجام کارهای قوی و پرتوان قدرت دارند و همانند خون در اجساد بنی آدم جریان دارند و خدای متعال طبق مصالح آنها را به اشکال مختلف و صورتهای متنوع شکل میدهد .
حکما موجوداتی را ثابت کردند که نه مکان دارند و نه حالتی در مکان و گفتند آنها مجرد از اجسام هستند و به هر شکلی در میایند از شکل انسان تا شکل حیوانات و اجسام گوناگون اما هرگز به شکل فرشته ، نبی و امام در نمی آیند .



ماهیت جن :

خلقت جن از آتش است اما نه آتش شناخته شده بلکه سخن از نوعی آتش است برای اینکه گفته شده نار و به همین جهت مراد آتش معمولی نیست .
در این مورد خدا به دو نوع از مرحله خلقت جن اشاره کرده یک مرحله مارج و دیگری نار، مارج در این جا منظور اختلاط شعله های آتش میباشد و بعضی گفته اند که معنی تحرک نیز در آن هست که تفاسیر آن را به شعله های بی دود تفسیر کرده اند .

مارج مرحله دیگر از نار است و نار خودش قابل رویت است ولی مارج محصول نادیدنی از آتش است که همان انرژی حاصله از آتش است که حرکت کننده و نفوذ کننده و همراه با ارتعاش است یا همان امواج حرارتی یا چیزی حاصل از امواج حرارتی است . 

در قرآن آمده است : خلق کردیم جن را از نار سموم و منظور از نار سموم این آتش برافروخته مانند آتش دست آورد بشر نیست بلکه از آتش فراگیر و سوزنده قبل از آفرینش انسان است . 

اگر قرار باشد آن طور که آیات دیگر خبر میدهند جهان جن را یک جهان پهناور بدانیم لازم است نار سموم را نیز یک آتش گسترده وپهناور و دراز مدت و پایدار بدانیم که همان آتش های مربوط به دوران پیشین زمین است یا آتشهای درون زمین ویا مربوط به کرات آسمانی و خورشید ها است که جهان جن از نار سموم ساخته و آفریده شده است باید پذیرفت این منبع آتش هنوز هم هست و هنوز هم منشاء پیدایش افراد و اصناف جن میگردد .

اجنه اجسامی هوایی یا ناری (آتشی)هستند که قادرند به اشکال مختلف در آیند و دارای عقل و هوش می باشند. 

گروهی دیگر معتقدند که اینها ارواح بشر هستند وقتی که از بدن ها جدا میشوند قدرت و کمال آنها زیاد میشود که این گفتار با کلام قرآن سازگاری ندارد و مردود است .
اينكه در قديم خيال می‏كردند همه جسمها سه بعدی است امروز مورد قبول نيست يعنی معتقدند كه ممكن است جسمی دو بعدی باشد ، جسمی يك بعدی باشد ، جسمی چهار بعدی باشد ، جسمی‏ شش بعدی باشد و ... .
ما خودمان سه بعدی هستيم و ساختمان ادراك ما هم‏ ساختمان سه بعدی است يعنی ما فقط اجسام سه بعدی را درك میكنيم و اگر اجسامی باشند كه سه بعدی نباشند ، دو بعدی يا چهار بعدی باشند آن وقت ديگر ما نمیتوانيم آنها را درك كنيم . 

جن در فرهنگهای مختلف با ماهیت های مختلف تعریف شده است:

در اروپا و غرب به غیر از قسمتهایی از قاره آفریقا جن را ارواح خبیث و سرگردان میدانند به این معنا که افرادی که میمیرند یا اعمال نیک دارند که وارد بهشت میشوند یا اعمال بد دارند که سرگردان هستند .
آنها اجنه را ارواح سرگردان میدانند یعنی میگویند موجودی مجزای از انسان نیست یعنی ماهیت وجودی جن همان روح بدون جسم است . 

جن موجودی دنیوی و مادی است و هیچگونه سنخیتی با ملائک ندارد زیرا ملائک موجوداتی ماورائی و از عالم مجردات هستند در حالیکه جن از عالم ماده است ولی با حواس ما قابل ادراک نیست .
جن در شکل اصلی خود حالت سیال و انرژی دارد و در صورت واقعی دارای جسم نیست اما از نظر شکل کلی شبیه انسان است .

لایه رویی بدن او حالت سیال اما تاحدی چروکیده دارد و سر او بیضی شکل ، چشمانش گرد و بدون هیچ برآمدگی و بدون پلک و ابرو است . 

مردمک ریزی دارد که بسیار تند در حدقه میچرخد و گوشهای او هم بلند و در دو طرف سرش به بالا رفته است اما در حالت عادی ، جسم آنها باریک و کاملا سیال و شبیه امواج در هوا هستند .

صدا و طریقه صحبت و تکلم :

در صحبت کردن هوای داخل ششها از میان دو پرده نازک در نای به تمام تارهای صوتی عبور می کند این دو پرده نازک که مرتعش شده و هوا را کپه کپه ‌به بیرون می فرستد.

در هر ثانیه صدها و گاهی اوقات هزاران کپه هوا ساخته می شود بطوریکه هوا بین گلو و دهان با مکانیزم لوله ها ی صوتی مرتعش میشود این ارتعش تحت تاثیر چگونگی قرار گرفتن زبان ، دندانها ، لب و سایر عوامل قرارمیگیرد .
هر صدا یا صوت دارای فرکانسی خاص است و برای انسان اصوات در فرکانس بین ۲۰ تا ۲۰۰۰ هرتز را میشنود و خارج از آن توانایی شنیدن ندارد.

ولی سگها توانایی شنیدن بیش از ۲۰ کیلوهرتز را دارند و صدای جنیان فرکانسی خاص دارد که شنوایی آن برای نوع انسان امکان پذیر نیست حال در مسئله صدای جن بعضی از افراد اعتقاد بر فرکانسی بالاتر از حد شنوایی انسان دارند و بعضی دیگر اعتقاد بر پایین تر بودن فرکانس صوتی اجنه دارند.
امام رضا ( ع ) فرمودند : صدای جن شبیه صدای سوت بلندی است و اگر صدای جن را بشنوید تا یکسال تب میکنید .



انواع جن :

تقسیم بندی اجنه به نوع شاید تقسیم بندی منطقی به نظر نرسد زیرا نوع آنها همان جن است اما چون اختلاف در شکل و شمایل و مرام ، طریقه زندگی و نیروهای آنها بسیار متفاوت است ما از لفظ عامیانه انواع استفاده مینمائیم .

جن از ابعاد مختلف شامل تقسم بندی مختلف است :
تقسیم بر اساس ماهیت : آتش ، هوا ، دود / تقسیم بندی از لحاظ مکان زندگی / تقسیم بندی بر اساس دین و آئین / تقسیم بر اساس طوایف و مرام .

تقسیم بر اساس ماهیت : جن ها از لحاظ ماهیت یا بهتر بگوییم غالب بودن خواص به ۳ دسته تقسیم میشوند :

۱- جن هایی که به رنگ تیره رویت میشوند که در آنها دود آتش بر دیگر مواد غالب است و سرعت آنها به نسبت انواع دیگر متوسط است . 

۲ - جن هایی که سرخ رنگ هستند و در آنها شعله و رخشندگی غالب بر مواد دیگر است و دارای قدرت خاصی هستند و ارتباط با آنها باعث عوارض و بیماریهای بیشتری در انسانها میشود از جمله کم سو شدن سریع چشم .

۳ - جن هایی که به رنگ سفید و گاهی شفاف دیده میشوند و در آنها هوا و حرارت حاصل از آتش غلبه دارد ، از لحاظ قدرت بسیار قوی و دارای قابلیتهای بالایی هستند و تسخیر آنها حتی توسط مجربین اهل احضار بسیار خطرناک و پرضرر است .


به گفته اساتید گاهی پس از گذراندن ریاضتهای طاقت فرسا برای تسخیر این نوع از جن ، انسان در هنگام رویت ابتدا دچار احساس راحتی شده و حالت سرخوش به او دست میدهد و پس از دقایقی با جاری شدن خون از بینی ، احساس خواب آلودگی کرده و از هوش میرود و با تجدید ملاقات اختلالات مغزی بر او عارض میشود و گاهی اوقات در ابتدای امر شخص به علت سکته مغزی یا ایست قلبی جان خود را از دست میدهد . 


تقسیم بر اساس طوایف و رفتارها :
همانطور که انسانها دارای طوایف گوناگون و قبایل بیشمار هستند، اجنه ، بعلت جمعیت زیادشان به نسبت انسانها دارای طوایف بسیار میباشند که قابل شماره نیست .

به عنوان مثال شیرین یربوع نوعی از جن است که به شکل زنان است و در بیشه زارها و بیابانها از این نوع جن زیاد بسر میبرند . 

این نوع از جن اگر بر کسی از انسانها دست یابد ، با او به بازی میپردازد ، همانطوری که گربه با موش بازی میکند و بتدریج او را میکشد و اگر ببیند که کسی زیبا و خوبرو است مفتون و شیفته او شده و به اذیت او میپردازد .
فرزندان جنی بنام سعلات را که از شیرین یربوع متولد شده بودند ، بنی سعلات میگویند . 

نوعی دیگر از جن وجود دارد که بنام الزلاب معروف است و در سرزمین یمن بسر میبرد و گاها در اطراف مصر هم دیده شده است . 

اگر این جن به کسی دست یابد ، با او مجامعت می کند و اهالی آن سرزمین ها این جن را میشناسند.
این جن چنانچه به هر کس بی حرمتی کند به او زحمت میدهد تا حدی که ممکن است موجب هلاک وی شود زیرا ... او مانند گاو است . 

مردم وقتی که او را می بینند از ترس مشوش میشوند اما گاها نیز ممکن است که مردی شجاع با این نوع از جن برخورد کند که در این موقع جن قصد او نمیکند و بعبارتی جرأت جسارت به او را ندارد! 

نوعی دیگر از جن بنام الغدار وجود دارد که در جزایر دریاها زندگی میکند و شکل این جن مانند آدمی است و چنین به نظر میرسد که بر موجودی چون شتر مرغ سوار است و اگر به کسی دست یابد هلاکش میکند .

گفته شده که قومی در سفر با او به جنگ پرداختند و همگی با وی درگیر شدند که ناگهان جن بانگ برآورد و همگی را هلاک نمود. 

از انواع دیگر جن ها وشق نام دارد و شکل او مثل یک نیمه آدم است و میگویند که نسناس از این نوع جن به وجود آمده است . 

جن های نسناس طایفه ای بودند که به انسان شباهت داشتند و پیش از خلقت بشر در زمین میزیستند و سپس منقرض شدند.

گفته میشود که دانشمندان بقایای جسد نسناس هایی را از زیر خاک به دست آورده اند . 

اگر جن وشق کسی را دربیابانها و جنگلها و مناطقی نظیر ان مشاهده کند به شخص حمله مینماید .
علاوه بر جن های نام برده در فوق از جنی بنام « منها » یاد میکنیم که کارش فریب و گمراه کردن زاهدان و عابدان میباشد. 

این جن مسائلی عجیب از خود بروز می دهد تا پرهیزگاران و عابدان چنین پندارند که صاحب کرامات شده اند و آنچه از آنها صادر میشود واقعا از خودشان است و بدین نحو بتدریج دچار عجب و غرور شده تا از صراط مستقیم گمراه گردند و در گمراهی بمیرند.



تغییر شکل جن :

جن فاقد عنصر مادی و فاقد جسم است اما قادر است خود را شبیه به هر موجودی بنماید .
حتی میتواند خود را به شکل فیل تجلی دهد اما این کار برای او آسان نیست و از این رو ترجیح میدهد بیشتر در جسم موجودات کوچکتر اهلی از جمله حیوانات اهلی وارد شوند . 

جنیان به خاطر لطافت جسمی و قدرت روحی ، میتوانند به شکلهای مختلف در آیند و به محض اینکه شکل موجودی را به تصور ذهنی خود در آورند ، به همان صورت شکل میگیرند . 

اجنه عبارت از اجسم هوایی یا ناری هستند که قادرند به اشکال مختلف از قبیل مار ، عقرب سگ ، شتر ، گوسفند ، اسب ، درازگوش ، پرنده و انسان درآید . 

چگونگی تغییر شکل بارزترین وجه تمایز جن و انسان و عجیب ترین خاصیت و قابلیت او است .
تصور موجودی که با عقل و اراده میتواند شکل خود را تغییر داده و رفتارش را همانند موجودات دیگر نمایند ، همیشه برای انسان باور ناپذیر و برای شاهدان عینی عجیب و غیر قابل انکار است . 

دود ، هوا و آتش مانند گاز به شکل ظرف خود در می آیند و حتی شما دودی که از چیزی حاصل میشود را میتوانید قبل از منبسط شدن و محو شدن به شکلی خاص مشاهده نمایید مانند دود قلیان زمانیکه از دهان صادر میشود قابل رویت است و وقتی تراکم خود را از دست میدهد از دید ما خارج میشود . 

در صورتی که همین دود ، صاحب عقل و دارای اختیار باشد میتواند خود را به اشکال گوناگون در آورد و حال هنگامی که جن بخواهد شکل خود را متراکم کند و یا تغییر دهد در واقع چنین اتفاقی میافتد اما با سرعت بالا .
جن ها وقتی میخواهند تغییر شکل دهند غالبا شکل خاص یعنی انسانی خاص یا حیوانی خاص مد نظرشان است به همین دلیل پس از تغییر شکل در تمام نشانه های ظاهری شبیه او میشوند . 

مثلا اگر انسانی خاص مد نظرشان باشد در شکل و شمایل ظاهری ، در تغییر صدا ، در راه رفتن و غذا خوردن ، حتی تیکهای عصبی و طریقه نگاه کردن کاملا شبیه فرد میشوند . 

در مورد حیوانات نیز همین گونه است کتابها و بعضی منابع بر این باورند که جن نمیتواند به بعضی حیوانات مثل سگ و خوک شبیه و متراکم شود اما این از نظر ما مردود است حتی در روایتی آمده :
شخصی همراه امام صادق(ع) در بین مکه و مدینه بود که دید ناگهان حضرت به جانب چپ نگاه کردند و سگ سیاهی را دیدند و فرمودند : ترا چه شده است ! 

خدا ترا تقبیح گرداند ، چقدر کند میروی ؟! یکباره دیدم که شبیه مرغی در آمد و پرواز کرد و رفت ، از حضرت پرسیدم : این چه بود ؟! حضرت فرمود: نام او عثم میباشد و پیک جنیان است ؛ در این ساعت هشام مرده و او میرود خبر مرگ وی را به هر شهری برساند . 

تنها شکلی که جن اجازه ندارد به آن جسمیت پیدا کند شکل و شمایل و ظاهر هدایت کنندگان : پیامبران الهی ، ائمه معصوم و بزرگان دین است و واضح و آشکار است که اگر این اتفاق رخ میداد انسانها در پیدا کردن راه راست دچار مشکل میشدند . 

هنگامی که جن بخواهد تراکم و جسمیت به شکل خاصی پیدا کند به سرعت تصور کردن چیزی در ذهن شما این اتفاق میافتد یعنی شما همین حالا یک خانه ویلایی را تصور کنید ؛ همین حالا در ذهنتان نقش بست ، بدون هیچ فشار و هیچ گونه زحمتی ! 

زمانی که جن میخواهد به ظاهر یک انسان در آید و از همه ظواهر او تبعیت کند با سرعت همان تصور کردن ، به مغز شخص رجوع کرده و چون همه چیز از مغز فرماندهی میشود عینا کپی برداری نموده و خود را مطابق با آن میکند .
جنیان میتوانند خود را به شکل ماده و اشیاء نیز متراکم کنند و بسته به تسخیر توسط انسانها ، تمایل خود و گاهی به امر خداوند که از طریق بزرگان انسان به جن دستور داده میشود خود را به اشیاء و اجسام ، حیوانات و گیاهان و بسیاری مواد در میآورند . 

این نشانه ای دیگر از قدرت خداوند در خلقت موجودی است که با گذشت قرنها ، واقعیت آن جز بر خواص بر کسی آشکار نیست .



قدرت های جن :
جن دارای قدرت جسمی ؛ قدرت روحی ؛ قدرت فکری و قدرت های ماورائی میباشد .


قدرت جسمی :

گفتیم جسم اجنه تا قبل از اینکه متراکم شوند حالت لطافت دارد این لطافت منظور نرمی نیست منظور ماهیت لطیف ، مانند هوا میباشد و قدرت او نیز مثل باد است .
باد درعین اینکه دیده نمیشود اما دارای پتانسیلی است که در شراطی خاص به طوفانهای سهمگین تبدیل میشود .

اجنه از قدرت جسمی فوق العاده ای برخوردار اند و بعلت غلبه ای که برقدرت جاذبه دارند میتوانند بارهایی بیش از 500 تن را نیز جابجا کنند . 

یکی ار فرضیاتی که در ساخت بناهای کهن وجود دارد این است که ساخت این بناها از قدرت بشر خارج است البته نظر کسانی است که مادی صرف هستند و از عالم حسهای پنجگانه بیرون نمیروند .

کسانی که کمی فراتر میروند میگویند این بناها ساخته موجوداتی غیر از انسانها است یعنی قائل به وجود موجوداتی دیگر نیز هستند . 

اما واقعیت این است که در زمانهای کهن انسان به خاطر قوت روحی و جسمی و زندگی در طبیعت خالص از وجود چنین موجوداتی بهره میبرده ، همانطور که حضرت سلیمان با استفاده از آنان ساختمانهای بزرگ بنا میکرد . 

نکته ای دیگر که در باب قدرت فیزیکی جن وجود دارد نیروی نهفته در آتش است و چون جن از آتش است خاصیت نیرو و انرژی آن در وجودش قرار دارد آتش دارای انرژی و پتانسیل های زیادی میباشد به حرکت در آوردن و غلبه بر جاذبه در آتش باعث شده که امروزه بشر بهره های فراوانی از آن ببرد . 

کسانی که جنزده میشوند و جن در جسم آنان نفوذ میکند دارای قدرت زیادی میشوند حتی قادرند چندین نفر را به راحتی از پا در آورند چون جن از جسم آنها بعنوان ابزار استفاده میکند .

قدرت روحی و فکری :
اجنه از لحاظ روحی و فکری چیزی بین انسان و حیوانند و به همین جهت آنها نمیتوانند مدارج بالایی در شناخت و معرفت کسب نمایند به همین دلیل مانند دیگر مخلوقات طفیلی و وابسطه به قدرت فکری انسانند .
پیشرفت انسان در مسائلی که حاصل قدرت فکر بشری است قابل تحلیل برای هیچ موجودی غیر از خداوند نمیباشد . 

در بین اجنه هیچ پیامبری وجود ندارد و هم آنها از پیشوایان انسان و پیغمبران بشر تبعیت میکنند و در آنها قوه وهم ، خیال و اختیار ناشی از عقل وجود دارد و مکلف هستند ولی استحکام عقلانی برای اختراع و اکتشاف ندارند .
از قدرت روحی آنان میتوان به نفوذ در فکر انسانهایی که عقلشان تحت وهم و خیال است اشاره کرد . 

در مسائل دعا نو یسی که از اجنه برای اجرای آن استفاده میشود آنها قدرت و اجازه به تخریب چیزی را ندارند فقط در افکار وسوسه کرده تا بتوانند مقصود را حاصل نمایند .

اما روح جن مانند روح انسان ؛ البته نه به قوت روح انسان ، قدرت عبادت ، دعا و تلاوت کتب مقدس را
حس میکند و به همین وسیله میتواند تقرب پیدا کند .

قدرتهای ماورائی :
جن موجودی ماورائی نیست اما دنیای او از خاصیتهای برخوردار میباشد که تحلیل آن دشوار است .
اجنه طی الارض ( رفتن از جایی به جایی در یک لحظه ) میکنند و نوع طی الارض آنها نوع خاصی است و در دنیای اجنه زمان به شکلی که در برای انسان مطرح است وجود ندارد .

اجنه بعلت لطافت بر خواص دنیای مادی ما غلبه دارند به همین دلیل تردد از موانع مادی برایشان کاری عادی و روزمره به حساب می آید. 

آنها از هوا لطیف ترند و چون دارای انرژی قدرت فکر و اختیارند براحتی میتوانند به هر کجا که میخواهند وارد و خارج شوند . 

اگر در جایی دعا برای عدم ورود آنان خوانده میشود مربوط به مسائل روحی آنان است و گر نه جسم آنان قدرت ورود را دارد .


استفاده از اجنه برای دعا نو یسی : 

جن آنچه را که نوشتن دعا حاصل میشود میتواند ببیند یعنی در ادعیه ای که دعا نو یسان و تسخیر کنندگان برای انجام کارها مینویسند جن را مجبور به انجام کاری مینمایند و به همین جهت در اکثر موارد استفاده از این رقعه ها و ادعیه شرعا اشکال دارد .

تسخیر کردن جن در واقع دامی است که توسط اعمال و اذکار و اوراد به چشم اجنه دیده میشود حتی در نوشته شده گفته اند : اجنه انسان را دارای یک حصار نفوذ ناپذیر میبینند و برای همین کسی که آنرا به دست دارد انها نزدیک او نخواهند شد ؛ پس مارواء در زندگی اجنه بیشتر از انسان محسوس است . 

دعا نو یسان و تسخیر کنندگان بوسیله به دام کشیدن اجنه آنها را با ادعیه ای که مخصوص این کار است مامور به انجام اموری مینمایند . 

اجنه قادر به انجام هر کاری نیستند و بیشتر به وسیله وسوسه یعنی نفوذ در افکار باعث میشوند یک انتخاب درست یا نادرست شکل بگیرد و چنان فرد این کار را ادامه میدهد که روزی میبیند کارهایش به هم گره خورده است این بزرگترین اثر دعا نو یسی است و در زندگی افرادی که از استحکام عقل برخوردارند یعنی بسیار عاقلانه و بدون هوا و هوس تصمیم میگیرند هیچ یک از آنها اثر ندارد . 

دنیای ماوراء در زندگی انسان و جن چنان پیچیده است که فقط بزرگان میتوانند در مورد آن اظهار نظر کنند اما آنچه میدانیم این است که انسان نیروهای درونی خود را اگر از حالت باقوه به فعلیت برساند و در دنیا باید همه موجودات بر او سجده کنند و به هیچ عنوان با دنیای ضعیف جنیان قابل قیاس نیست .


دیدن و احضار جن :
دیدن جنها پس از طی دشواریهایی که در ریاضت و یا طرق دیگر برای انسان دارد حاصل میشود و به دلیل هم سنخ نبودن این دو موجود ، ملاقات مشکلاتی را به همراه دارد . 

حضور جن فضایی را که انسان در آن قرار دارد سنگین میکند و بسته به قدرت روحی انسان ، نوع ریاضت و راهی که طی نموده و نوع جن احساس سنگینی شدت و ضعف دارد . 

سنگینی که بیان شد شبیه حالت شخصی است که مدتی نخوابیده و خواب بر او فشار میآورد میباشد و این مثال برای نزدیک شدن به ذهن میباشد و فرقی که این حالت با آدم خواب آلوده دارد در هوشیاری بودن و نیمه هوشیاری در حالت خواب آلودگی است . 

البته حالات دیگری نیز هنگام رویت جن در انسان رخ میدهد اما آنچه ذکر شد از مسائل بارز میباشد .
پس از مفارقت این دو موجود حالت خستگی شدید و کوفتگی بدن و نیاز به استراحت در انسان ایجاد شده که نشانه از دست دادن انرژی و بنیه جسمانی است . 

این حالت هم شبیه کوه کندن یا بالا رفتن از کوه بدون تمرین ، نرمش و امادگی قبلی است و کسانی که از راه های خاص برای دیدن جن استفاده میکنند و اشخاصی که دارای روح بسیار قوی هستند با کمترین مشکلات ممکن در رویت جن روبرو هستند . 

در هر حال استمرار مروادت و همنشینی با اجنه بدون هیچ شکی باعث تحلیل قوای جسمانی ، روحانی و تحمل فشار برای سیستم عصبی میشود . 

دیدن جن منحصر به روز و شب نیست زیرا جن با انسانها و در همین دنیا در حال زندگی کردن است و بسته به هوایی تر بودن از خواص ویژه ای برخوردار است و دلیلی بر روز یا شب دیده شدن آنها نیست. 


دیدن جن در سه حال صورت میپذیرد :
بصورت اتفاقی : که شاهد مثالهای زیادی دارد و برای خیلی از افراد پیش می آید و در شرایط خاص که قالبا در طبیعت اتفاق میافتد .

تسخیر : بوسیله شخصی که میخواهد جن را ببیند .

تمایل از طرف اجنه : برای کسب علم و دانش از پیامبران ، دانایان و بزرگان یا اموری دیگر مثل تقاضای ازدواج از طرف جن .



تحلیلی بر ارتباط با جن :
ارتباط با جن و رویت آن مستلزم به تسخیر در آوردن این موجود میباشد و برای مردم عادی راه دیگری ندارد یعنی حتما باید جن را به تسخیر کشید تا بتوان با او ارتباط داشت .

به چندین روش میتوان با جن رابطه برقرار کرد :

۱ - طریقه اذکار : که شامل اورادی است که با مداوت به خواندن آن به مرور نهان جن آشکار خواهد شد .

۲ - اجرای اعمال : اجرای یک سری از اعمال متشکل از اوراد و اذکار و سوزاندنیها و... در کنار یکدیگر .

۳ - استفاده از مواد خاص : مثل سورمه هاییکه برای این منظور از مواد خاص طبیعی ترکیب و به چشم کشیده میشود .

۴ - تنهایی در طبیعت : با قرار گرفتن در طبیعت و تنها بودن بصورت مداوم در شرایط خاص ابتدا به شنیدن اصوات سپس به دیدن منتهی شود خیلی اوقات هم دیدن بصورت موقت رخ میدهد که باگذر زمان دائمی و ارادی میشود .

۵ - بزرگی روح : اینکه انسان به مرحله ای از بزرگی روح و قوت و قدرت معنوی برسد که بتواند جن و ماوراء را رویت کند و این قسمت خارج از بحث تسخیر است ، چون در این نوع از دیدن شما کسی از اجنه را به تسخیر در نمیآورید بلکه خود آنها به خدمتگذاری انسان در میایند و این مورد در روحانیون ادیان و مرتاضان بسیار دیده میشود .

هشدار : چهار طریق ذکر شده اول قطعا با عوارض بسیار همراه خواهد بود که همگی به دلیل سنخیت نداشتن دو موجود ،هم از لحاظ طبیعی و هم از لحاظ معنوی و ماورائی است . 

مسئله بسیار ظریفی که در این قسمت باید ذکر شود :کسی که ارتباط با اجنه برقرار میکند از هر طریق چه ذکر ، چه اجرای اعمال چه ترکیبات و چه طبیعت قطعا" به مشکل برمیخورد .

به استثناء پنجمین مورد که فرد در حین انجام گرفتن کارها قدرت روحی خود را بالا میبرد به این معنا که شما به مرحله ای میرسید که جن را میبینید نه اینکه او ظاهر میشود ؛ جن غول چراغ نیست که ظاهر شود .
جن موجودی است که وجود دارد و در حال زندگی کردن و تردد در کوچه و خیابان و بین انسانها است اما اجازه دخالت در امور جاری زندگی انسانها را بصورت طبیعی ندارند . 

آنها با سرعتی فوق العاده مشغول به امور مربوط به خود هستند ؛ آنها ظاهر نمیشوند ، این انسانها هستند که قابلیتی از قابلیتهای خود را از بالقوه بودن به فعلیت میرسانند تا توان رویت جن و دنیای نامحسوس آنها را پیدا میکنند .



دین و مذهب جن :

اجنه مانند انسانها مکلف هستند و این مسئله در قرآن به صراحت آمده است . 

آنها کافر ، یهود، مسیحی ، مسلمان و آتش پرست هستند و غالبا به دوسته بزرگ از نظر دینی تقسیم میشوند : کافر و دیندار به یکی از ادیان الهی .

در سوره جن آمده : عده ای از جنیان آیات قرآن را شنیده و به اسلام روی میآورند و این دلیلی قوی بر مکلف بودن آنها است .


اما اینکه چرا آنان بیشتر به ادیان الهی گرایش دارند میتوان چند مورد را بیان کرد :

۱ - ادیان خرافی :
بعضی از ادیان توسط خود بشر ایجاد شده و اثر خرافات است مثل مدفوع پرستان یا حیوان پرستان که در هند هستند ، اینگونه اعتقادات در جن کمتر راه پیدا میکند چون با وجود پایینتر بودن عقل جن نسبت
به انسان آنها از قابلیت تجسم بعضی واقعیتهای متافیزیکی برخورداند .

۲ - فرمانبرداری از بزرگان خود :
که باعث میشود از خطاها و جسارت بر راه اندازی ادیان خرافی پرهیز کنند و این موضوع در بسیاری روایات آمده که بزرگانی از جن به خدمت پیغمبران و اولیاء الهی میرسیدند و از هدایتهای آنها استفاده کرده و به قوم خود انتقال میدادند .

۳ - طولانی بودن عمر جنیان :
این موضوع از مسائل بسیار مهمی است که باعث عدم خطای آنان میشود و آنها چون عمر طولانی دارند تحریف در ادیان و دستورات بسیار بین آنها کم است چون بعضی از آنها وجود دو یا چند پیغمبر و راهنمای الهی را درک کرده و از محضرشان استفاده نموده اند .

۴ - تشخیص مسائل روحی و اخلاقی جنیان :
جن قدرت تشخیص راست و دروغ و درک کرامات انسانی را دارد ، از سرعت بالا نیز برخوردار است و ضمن اینکه حضور او برای خواص بدون ضرر است ، با این قابلیتها میتواند از حضور انسانهای بزرگ استفاده نمایند و حقایق وظیفه خود را به خوبی بداند .
جنیان با تفاوت ادیان مکان زندگیشان را تغییر میدهند و غالبا هر قوم دارای یک دین هستند .
در روایتی پیغمبر اسلام (ص) به جنیان کافر دستور به زندگی دور از شهرها زندگی و به دیندارانشان اجازه زندگی در دهات و روستاها نزدیک انسانها را دادند .
جن ها آتش پرست در کنار آتشفشانها زندگی میکنند و در کتابی آمده قوم کواریون از اجنه در زیر قله دماوند شهری دارند .


ازدواج جن :

روایات زیادی در زمینه ازدواج جن با انسان نقل شده و افراد متعددی گفته اند که با زنان جنی ازدواج کرده اند و معمولا هم درخواست از طرف زنان جنی است . 

در مورد تشکیل خانواده و ازدواج جنیان روش خاصی دارند و هر گاه دو تن از آنها به زندگی با هم گرایش یابند ، به هم نزدیک میشوند و این نزدیکی سبب ایجاد شادی در میان گروه و قوم آنها میشود و همه دور آنها جمع شده آواز خوانده و میرقصند . 

مراسم مزبور تا حدودی شبیه مراسم ازدواج انسانها است و در آن میهمانان پذیرایی شده و شادی میکنند .
جنیان در حدود 10 سالگی آماده ازدواج و تولید مثل هستند . 

آنها بعد از ازدواج در روابط خود صادق بوده ، به یکدیگر خیانت نمیکنند و اساسا چنین مشکلی در جامعه جنیان وجود ندارد .

آنها هیچگاه بر سر تصاحب زنان در گیر نمیشوند چون آنان مانند بشر دارای قوای شهوت جنسی نیستند اما اگر همسر آنان بمیرد میتوانند دوباره ازدواج کنند .
در هنگام ازدواج همه جنیان مطلع شده و معمولا در جشن اجتماعات همسایه نیز شرکت دارند و انجام شادی و شرکت در چنین اجتماعاتی به آنها انرژی خاصی میدهد . 

از کتاب دانستنیهایی درمورد جن از حکایات و شواهدی که در دست داریم چنین بر می آید که بین جنیان و آدمیان میتواند تزویج صورت گیرد و این امر بارها انجام گرفته است . 

اما آنچه مسلم است این است که ازدواج انسان با جن به خاطر تفاوت طبایع بین انها ، گرچه برای جنیان خوش آیند است اما هیچگاه سرانجام خوشی برای انسان نداشته و مخاطرات احتمالی و حتی مرگ را ممکن است در پی داشته باشد .
اجنه مانند انسانها برای تولید مثل نیاز به نزدیک شدن به جفت خود دارند و چون دارای شعور و آگاهی میباشند برای این کار مقدماتی مانند آداب و مراسم ازدواج را برگزار میکنند . 

آنها پس از انتخاب جفت در صورتی که به دین و آئینی پایبند باشند طبق همان آئین مراسم عروسی را برگزار میکنند به این معنا که اگر مسلمان باشند صیغه عقد را جاری میکنند و اگر مسیحی یا یهودی باشند به کلیسا و عبادتگاه رفته با انجام مراسم مربوط به خود زندگی مشترکشان را آغاز میکنند .

ازدواج انسان با جن بسیار اتفاق افتاده و غالبا به علت مشکلاتی که دارد زندگی مشترک این دو موجود مدت کوتاهی دوام دارد .
در ازدواج جن با انسان ، معا شقه ، صحبتهای عرفی و مراوداتی که بین زن و شوهر وجود دارد به شکلی که در بین انسانها برقرار است وجود ندارد و لذت ها منحصر به لذت جنس ی است و این باعث میشود انسان از لحاظ روحی نیز بسیار دچار خستگی و نا بسامانی گردد . 

حکم ازدواج با اجنه به عهده بزرگان و مراجع تقلید است اما پیامبر اکرم در مورد ازدواج با اجنه نهی فرموده اند .



زاد و ولد جن :

چون در جنیان جنبه عنصر آتش بیشتر از آدمی است لذا در امر جنس ی بتدریج انسان دچار ضعف شده و سرانجام ادامه این عمل برای وی غیر ممکن و حتی مخاطره انگیز خواهد بود .

در مقایسه با بشر ؛ جن معمولا فقط جنسیت مشخص است و هرچند زن و مرد آنها برای خودشان معلوم است اما فاقد دستگاه و یا سیستم بدنی نر و ماده میباشند.
آنها پس از گذشت 5 یا 6 سال از ازدواج بچه دار شده و حد آکثر حدود 8 بچه میآورند .
در جنیان ، زاد ولد به واسطه القای هوا در رحم ماده آنان واقع میشود ؛ بنابر این زاد و ولد در طایفه جنیان هم هست . 

اما جمع شدن بعضی شان با بعضی دیگر هنگام نز دیکی به صورت پیچیدن است ، مانند دودی که از گلخن و یا کوزه سفالگر بیرون می آید آنها در یکدیگر داخل میشوند و هر یک به تداخل لذتمند میگردند .
مدت بارداری در زنان جنی طولانی تر از انسانهاست و بین 4 تا 5 سال طول میکشد و هرگز دوقلو یا چند قلو باردار نمیشوندو بدون هیچگونه سختی و مشقت میباشد.

سقط جنین در جنیان امکان پذیر نیست چون ضربه خوردن به نوزادی که از جنس لطیف است معنا ندارد استرس و ترس نیز به جنین آنها صدمه نمیزند اما مرگ و میر در نوزادان جن نیز ممکن است و بیشتر علت آن نامتناسب بودن انرژی های جنس نر و ماده است. 

البته در زمانی که جنین دو رگه انسان و جن باشد سقط جنین مانند انسانها صورت میگیرد .
جنیان به صورت طبیعی بیش از 1200 سال عمر میکنند البته اگر تقدیرشان به علت حوادث یا بیماری یا...به مرگ منتهی نشود .




تغذیه جن :

در روایتی هم آمده که غذای بعضی از آنها جذف نوعی گیاه در یمن است که با خوردن آن نیاز به آب نیست یعنی گیاه آبدار است .

حضرت علی بن حسین (ع) فرمودند : استخوان را از گوشت کاملا" پاک نکنید که جنیان از آن بهره میگیرند و اگر پاک کنید ، آنها از خانه شما چیزی را میبرند که بهتر از این باشد .

روزی جنیان به خدمت پیامبر اکرم شرفیاب شدند و برای خود و حیواناتشان غذا خواستند ، حضرت استخوان را برای جنیان و سرگین را برای حیواناتشان قرار داد .
چون بر جنیان هوا و آتش غالب است ، غذا و خوراکشان آن چربی است که هوا در استخوان ها حمل مینماید ، زیرا خداوند روزیشان را در آنها نهاده است . 

جنیان بخشی از انرژی حیاتی خود را از ماه و درختان و آب و قسمتی را از زمین در هنگام شب که تنفس میکند نیز میگیرند . 

غذای جنیان از انرژی متصاعد شده از همه چیز است و گاهی غذای آنان از بوی انسان یا برخی حیوانات ، بوی نم ، لجن ، دریا ، رودها ، بیابان و میوه های گوناگون است ، به این ترتیب آنان به هر جای طبیعت بروند میتوانند تغذیه کنند . 

زندگی آنان به صورت زندگی تمام موجودات زنده با کودکی ، جوانی ، پیری ، ضعف و قوت ، سلامتی ، بیماری و مرگ همراه است و امراض آنها بیشتر به شکل کاهش و از دست دادن انرژی است .
هنگامی که قسمتی از بدن آنها انرژی خود را ازدست میدهد برای آنان حالت دردناکی بوجود می آورد و گاه تحرک آنان را از بین میبرد . 

در مواردی دیده شده افراد معنوی که میتوانند از طریق انرژی انسان ها را درمان کنند ، درد و ناراحتی
جنیان را برطرف ساخته و آنان را درمان کنند . 

همچنین صدای تار ، نی ، دف برای آنان خوشایند است و صوت قرآن را دوست دارند بطوری که اگر در نزدیکی محل آنان کسی قرآن را با صدای بلند تلاوت کند ، دور او جمع شده و به آن توجه میکنند . 

از پیامبر اکرم سؤال شد: آیا شیطان با انسان هم غذا میشود؟ حضرت فرمود: آری ، هر سفره ای که بر سر آن " بسم الله الرحمن الرحیم " گفته نشود شیطان با افراد آن سفره ، هم غذا میشود و خداوند برکت را از آن سفره میبرد .
پس از آنکه به این مطلب پی بردیم حالا غذای جنیان چیست؟شیخ بهائی میفرماید: خوراک ایشان هوای آمیخته به بوی طعام است .

آنها با بو کشیدن تغذیه میشوند به همین علت شارع مقدس در آداب غذا خوردن فرموده : دستهایتان را بعد از غذا بشویید تا اینکه هنگام خواب اجنه و شیاطین دست شما را بو نکنند تا موجب اذیت شما گردند مخصوصا اطفالی که با دست آلوده میخوابند احتمال بیشتری دارد تا مورد آزار جن واقع شوند. 

از حضرت لقمان نیز نقل شده است که: بر طرف کردن نجاست با استخوان مکروه است زیرا جنیان با انها تغذیه میکنند . 

جنیان دارای زراعت و باغهای میوه هستند و قسمتی از ارتزاق آنان نیز از طریق گوشت چهارپایان و پرندگان صورت میگیرد.



تسخیر جن :

در تمام این کره خاکی اگر انسان بخواهد از چیزی اعم از جسم و جاندار استفاده کند باید او را به تسخیر و استخدام خود در آورد . 

حتی جانداران وحشی را در قفس میکند و سپس از آنها بهره برداری مینماید یعنی به تسخیر میکشد و این نشانه اشرف مخلوقات بودن انسانها است. 

این قاعده در دنیای نامحسوس مثل جن ها نیز صادق است و استفاده از این موجود برای افراد عادی بشر به غیر از پیامبران و بزرگان ادیان تنها با تسخیر امکان پذیر است .

متاسفانه یکی از بدترین اعمال که ضررهای جبران ناپذیری به انسانها وارد می آورد تسخیر جن است و هیچ یک از مجربین این امور چنین کاری را مورد پسند نمیشمارند .

فشارهای ابتدایی که برای دیدن عالم جن، انسان متحمل میشوند یعنی همان مراقبت ها ، اذکار ، اوراد و اعمال و وحشت و اضطراب اولین ملاقاتها که به علت استرس و حرکت شدید خود در بدن منجر به سکته مغزی و قلبی شده و یا فشار سنگین به سیستم کنترل مغزی باعث معلولیتهای نخاعی میشود . 

بسیار اتفاق میافتد افراد حالت روانی پیدا میکنند و بد نیست دوستان سری به تیمارستانها و مراکز روانی بزنند .
خیلی از مرض هایی که علم پزشکی چاره ای برای علاج آن ندارد و حتی اسمی به بیماری آنها نتوانسته بگذارد به دلیل همین ارتباط با اجنه بوده است .

تحلیل قوای فکری ، روحی و جسمی در استمرار ملاقات با اجنه بوجود میاید که نشانه های آنرا شما در بسیاری از احضار کنندگان مشاهده میکنید :
رنگ پریده ، حالت عصبانی ، تفکرات پست ، بدن های لاغر و نحیف و.... .
غیر از کسانی که این امور نسل به نسل به آنها رسیده یا ریاضتهای بسیار سنگین کشیده اند که البته آنها نیز راحت نیستند و دچار اختلالاتی میشوند .

گاهی اشخاص از این امور هدفی را دنبال میکنند و غالبا برای استیلا بر امور دیگران مثل خراب یا درست کردن کسب و کار یا زندگی فلانی که در هر صورت دخالت در روند طبیعی زندگی بشر محسوب میشود و افرادی که از جن برای اینگونه امور استفاده میکنند کفاره میدهند .

قالب افراد احضار کننده از سنین بالا برخوردارند و در میان انها بزرگانی را میابید که برای بشر مفید و قابل احترامند اما احضار کننده بیچاره با بدترین وضع و نا امید از زندگی ، انتظار ساعات پایانی عمرش را میکشد.
تسخیر جن به این معناست که کسی جن را اسیر کند تا مقصد خود را بوسیله او برآورده سازد و این مانند آن است که غل و زنجیر به گردن کسی بیاندازد و از او بهره برداری نمایند .

روشهای متعددی برای احضار و تسخیر جن ذکر شده است :
خواندن ادعیه و اوراد مخصوص و تحمل ریاضت های عجیب و غریب از جمله نکات مهم برای تسخیر جن است ولی همه آنها مقدمه و به منظور تسلط بر نفس است .

اجنه ای که مورد تسخیر انسانی قرار میگیرند در جامعه جنیان مورد تحقیر واقع میشوند .
جن در ابتدا از اینکه به خدمت انسان که اشرف مخلوقات بوده و دارای رتبه وجودی خاص در بین همه مخلوقات است در آمده افتخار میکند اما به مرور زمان ازینکه در بند کشیده شده خسته و معذب میشود و به همین دلیل هر عملی برای رهایی از این ارتباط انجام میدهد .

تسخیر جن اغلب اوقات یک عمل دو طرفه است و ضمن اینکه تسخیر کننده بهره میبرد جن نیز سود میبرد به این معنا شخصی که تسخیر کننده است هدفی را دنبال میکند و برای رسیدن به آن از قدرت ، سرعت و نامرئی بودن جن استفاده مینماید .

اما مسئله به اینجا ختم نمیشود حال در قبال این اعمال و گرفتار بودن در دست انسان جن نیز خواسته هایی دارد که باید توسط تسخیر کننده انجام شود و در غیر اینصورت مورد اذیت و آزار قرار خواهد گرفت دقیقا عین یک معامله دوطرفه .

تفاوت تسخیر جن با یک حیوان وحشی همین است که چون جن نیز دارای شعور و اراده است در قبال خدمت رسانی چیزی میطلبد.
البته ارتباط با انسان خود باعث قدرت جن و نیرو گرفتن از انرژی ها و عقل انسان است و حتی اگر علنا چیزی را نخواهد که حتما میخواهد بهره خود را برده است و تسخیر کننده بدون اینکه بداند هر روز در حال از دست دادن نیروهای درونی و جسمی خود میباشد. 

بسیاری از مردم برای اهداف خوب سراغ تسخیر جن میروند مثلا برای اینکه مشکلات مردم را حل کنند برای همین دلیل کارشان را الهی میدانند ، از طرفی میگویند ما اوراد و طلسماتی را با خود همراه میکنیم که ضرر اجنه شامل حالمان نشود .

اما با رسیدن به این قدرت کاذب هوای نفس بیدار شده ، قطعا از این ارتباط سوء استفاده میشود و اجنه در صورتی که نتوانند به خود شخص ضرر بزنند قطعا اطرافیان را مورد اذیت قرار میدهند ، راه های بسیاری را نیز برای ضرر های غیر مستقیم طی میکنند به همین دلیل شاید بیش از 90 % از کسانی که اعمال احضار و ... را انجام میدهند افراد مفلوک و فقیری هستند .

صرف نظر از غیر شرعی بودن این مسئله افراد نمیتوانند از دستوری واحد برای ارتباط با جن استفاده کنند زیرا قدرتهای روحی متفاوت است و درصورت اجرای اعمال و دستورات بصورت کامل چون فرد هنوز از بنیه کامل برای تسلط برخوردار نیست نمیتواند ملاقاتی با اجنه داشته باشد به همین دلیل پس از ریاضتهای طاقت فرسا به اصل وجود جن که در کتب آسمانی آمده نیز منکر میشود .

بدلیل احاطه نداشتن به دنیای جن امکان تسخیر اجنه با قدرتهای بالا وجود دارد و تسخیر جن همان دام پهن کردن یا صید است که تا صید رویت نشود از توان و نوع او خبر ندارید لذا ضررهای جبران ناپذیر ، بسیار اتفاق میافتد .


جن زدگی :

جن زده به کسی که توسط جن مورد اذیت قرار گیرد گفته میشود و فقط منحصر به انسان نیست بلکه گاهی حیوانات نیز مورد اذیت و آزار و تهاجم جن قرار میگیرند . 

جنیان میتوانند روح حیوان را کمی دورتر از بدن برده و نگهدارند اما قادر به قطع رابطه روح با جسم حیوان نیستند در این حال میتوانند نقش روح را در حیوان بازی کنند و اورا وادار به انجام برخی کارها نمایند اما این کار را به صورت مقطعی و موقت انجام میدهند و نمیتوانند به طور دائم در بدن حیوان بمانند . 

در برخی موارد وارد بدن انسانهایی که دچار مشکل روحی و اخلاقی یا افسردگی هستند میشوند و آنان را وادار به انجام کارهای غیر عادی میکنند و این کار را تا رسیدن فرد به مرز جنون و دیوانگی کامل انجام میدهند و پس از آن او را رها میکنند .
صدای انسان جن زده غیر طبیعی و با فشار و با انجام حرکاتی بسیار قدرتمند است که گاهی سه تا 10 نفر را از پا در میآورد و این به خاطر قدرت جن میباشد. 

حالات غیر ارادی ، از دست دادن کنترل چشمها و فحاشی از نشانه های انسان جن زده است . 

بعضی اشخاص که در مقابل جن مقاومت بیشتری میکنند اعضایشان منقبض شده و در یک حالت باقی میمانند و باعث عدم تحرک آنها میشود و گاهی از دهان آنها کف بصورت بسیار کم و مدام به بیرون میریزد . 

این حالات ادامه دارد تا آن زمان که افراد قادر بر کنترل اجنه از علماء ادیان الهی و اساتید علوم غریبه یا اهل ریاضت ، بر بالین شخص آمده و با روشهای خود اعم از رقعه نویسی ، خواندن کتب مقدس ، احضار جن آزار دهنده ، اجبار جن به ادای شهادتین و یا..... او را از جسم شخص دور کند.

جنها کمتر به کالبد افراد نابالغ ورود میکنند و گاهی اوقات علت این حملات عدم رعایت بعضی مسائل میباشد مثل تنها گذاشتن شخصی که میترسد ، شب در باغ یا مزارع ترس انسان تنها باعث جلب توجه و طمع اجنه لاابالی میشود .

برای رفع جن زدگی میتوان مقداری از آب سداب خالص را و اگر به سرکه مخلوط باشد بهتر است در یکی از سوراخهای بینی فرد جن زده بچکانید زیرا با این کار آن جنی که به او آزار رسانیده هلاک میشود و صاحب آن بیماری به خواست خداوند شفا میابد.

کشف موجود عجیب در پارس‌جنوبی

کشف موجود عجیب در پارس‌جنوبی

در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۱ در محل سکوهای گازی پارس جنوبی لاشه موجودی عجیب الخلقه توسط پرسنل دریایی شناورهای مستقر در منطقه کشف شد. گفتنی است؛ بوی تعفن بسیار عجیب این موجود تا شعاع چند صد متر قابل احساس بود

.

 

 

 

 



منبع : http://www.inn.ir

با تشکر از دوست عزیزم، مصیب جان

برخي از آثار سنگي  تاريخي معروف

برخي از آثار سنگي تاريخي معروف

پارك ملي راپانويي در شيلي ؛ زماني اين جزيره آتشفشاني گرمسيري پوشيده از نخل هاي فراواني بود اما اينكه چرا امروز از آن نخل ها هيچ باقي نمانده مشخص نيست. اما برخي مي گويند شايد نخل ها براي ساخت انواع مجسمه هاي سنگي "موآي" استفاده شده باشند. اين مجسمه ها طي قرون 10 تا 16 ساخته شده و از 1000 مجسمه اكنون تنها 600 عدد از آنها باقي مانده است. به نظر مي رسد اين مجسمه ها نماد عقايد مقدس ساكنان جزيره باشند.



معبد فرعون رامسس دوم در مصر ؛ اين شاهكار معماري در سالهاي 1260 و 1250 قبل از ميلاد مسيح ساخته شده اند. چهار مجسمه در محل ورودي مصر تعبيه شده است. دوبار در سال نور آفتاب براي دقايقي اندك دقيقا به داخل اين معبد مي تابد و چهار مجسمه خدايان را روشن مي كند اما مجسمه خداي زمين داخل معبد همچنان در تاريكي مي ماند.



كليساي سنگي در تركيه ؛ كليسايي بهمراه صومعه ها و ساختمان مسكوني در دل كوه ها ساخته شده است. ساخت اين كليسا در قرن ششم بعد از ميلاد مسيح بوده و مساحتي بالغ بر يك كيلومتر مربع دارد. در پشت نماي اين كليسا عمارتهاي چند طبقه و تو در توئي وجود دارد.



كليساي سنگي لاليبلا در اتيوپي ؛ اين كليسا متعلق به قرن 13 است. نماد همه 11 خانه خدايان در زمين سنگي ساخته شده و در زيرزمين است. همه اين خانه ها با ورودي هاي زيرزميني كه از ميان رود اردن مي گذرد به يكديگر وصل شده اند.



كوه راشمور در آمريكا ؛ اين مجسمه ها در سال 1941 در اين كوه ساخته شده اند كه صورت چهار رئيس جمهور آمريكا يعني جورج واشنگتن ، توماس جفرسون ، تئودور روزولت و آبراهام لينكولن است . اين مجسمه ها 18 متر ارتفاع دارد ومی گویند 14 تابستان ساختن آنها به طول انجاميده است.




معبد الورا در هند ؛ كه نمايانگر زندگي مسالمت آميز سه مذهب بودا ، برهما و جائين ها است. اين معبد طي سال هاي 600 تا 1000 پس از ميلاد مسيح ساخته شده است



نقش رستم در ايران ؛ قدمت اين بنا به حدود 3 هزار قبل باز مي گردد و در نزديكي شهر قديمي پرسپوليس است. در اين بناي سنگي چهار مقبره به چشم مي خورد كه اولين آن توسط داريوش ساخته شده است. ارتفاع اين بنا 23 متر است.




كليساي اددير كه 39 متر ارتفاع دارد . اين بنا يك قرن پس از ميلاد مسيح ساخته شده است و مقبره ي يكي از حاكمان بود اما پس از فتح اين كليسا توسط مسيحيان در قرن چهارم ، اين محل تنها به عنوان يك كليسا مورد توجه بوده است.




مجسمه بوداي بزرگ در چين ؛ بزرگترين مجسمه بوداي جهان ، اين مجسمه يكي از چهار مكان مقدس بودائيهاي چين است.

حرکت اسرار آمیز سنگ ها

حرکت اسرار آمیز سنگ ها در دره مرگ كاليفرنيا !

"دره مرگ" منطقه ای در کالیفرنای جنوبی، نزدیک صحرای نوادا در آمریکای شمالی است که طول آن 225 کیلومتر و پهنایش بین 8 تا 24 کیلومتر است. این منطقه پست ترین نقطه در نیمکره غربی جهان نیز به شمار می آید. ارتفاع پست ترین قسمت آن 86 متر پایین تر از سطح آب های آزاد است. در سال 1849، گروه بزرگی از جویندگان طلا به این منطقه هجوم آوردند و بسیاری از آنان در اثر گرما، تشنگی و خستگی بیش از حد، از پای درآمدند. به همین علت، این منطقه را دره مرگ نامیده اند.

در تابستان، دمای این منطقه به 50 درجه می رسد و گزارش شده است که در سال 1913 دمایش به 6/56 درجه نیز رسیده بود. این دره، زمستان ها هوای ملایمی دارد. اما دمای شب های زمستانی آن گاهی زیر صفر است. در نقاط مختلف این دره، آبگیرهای نمکی، نمکزارها و تپه های آتشفشانی عجیبی دیده می شود. با وجود این، خرگوش ها، موش ها، کانگوروها، مارمولک ها و جانوران صحرایی بسیاری در آن زندگی می کنند. با شروع بارندگی های اندک بهاری، نیز انواع گل های وحشی، علف و بوته هایی که با زمین های نمکی سازگارند، در آن ظاهر می شوند.

گفتنی است این منطقه از نظر معادن و سنگهای زینتی و قیمتی یکی از مناطق مهم آمریکا میباشد و دیگر اینکه بعضی از بومی های مناطق اطراف دره مرگ بر این باورند که این منطقه توسط پیشینیان نفرین شده است.

از عوامل مهمی که توجه زمین شناسان را بخود جلب کرده، همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید حرکت اسرار آمیز سنگ ها در این منطقه است! سنگ های دره مرگ در ایالات متحده آمریکا خودبخود و بدون دخالت عامل انسانی یا غیر انسانی به طور مرموزی حرکت می کنند. عامل این حرکت اسرارآمیز پدیده های ژئولوژیکی است که هنوز برای دانشمندان این علم شناخته شده نیست!


  

 

 

 

  

 

  

  


منبع : http://berentin.blogfa.com/

 

 

سیارات عاشق می شوند !!

سیارات عاشق می شوند !!

از هنگامی که بشر توجه اش را معطوف به آسمان کرد و مصنوعات ساخت خود را به سایر مناطق فرستاد هر روز با تصاویر هیجان انگیز و بدیعی از جای جای این عالم رو به رو می شود که گاهی باعث رعب و وحشت و گاهی باعث شگفتی او می شود. در این میان، تصاویر به دست آمده از مریخ و ماه که همسایگان آسمانی زمین محسوب می شوند بیشتر از سایر سیارات منظومه شمسی خودنمایی می کند.

 

اشکال روی ماه با چشم غیر مسلح

 همه ما زمانی که به ابرها خیره می شویم در تخیلات خودمان آن ها را به اشکال مختلف تصور می کنیم. اشکالی شبیه حیوانات، اجسام، انسان و غیره. این حالت دقیقا برای ماه بدر نیز اتفاق می افتد. اگر شما در زمانی که ماه کامل است به آن نگاه کنید اشکال مختلفی را نظیر آنچه در تصاویر زیر مشاهده می کنید تصور خواهید کرد.

  

این تصویر ماه کامل است. آیا می توانید اشکال زیر را بر روی آن تصور کنید؟!

 

 

شکل یک خرگوش در ماه

 

 

صورت یک مرد در ماه!

 

 

شکل یک پروانه در ماه

 

 

صورت یک خانم با کلاهی بر سر

 

 

یک بچه به همراه سگش!

 

 

صورت یک سگ در ماه

بعد از دیدن تصاویر بالا شاید بار دیگری که به ماه نگاه می کنید بتوانید اشکال مختلفی را بر روی آن تجسم کنید.

 

تصاویر فضاپیماها از ماه

فضاپیماهای مختلفی ماه را مورد کنکاش قرار داده اند و تصاویر مختلفی را از سطح آن به زمین ارسال کرده اند. یکی از این تصاویر که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد تصویری از دهانه ای به شکل قلب در منطقه Galilae در روی سح ماه است. دهانه های مختلفی بر روی سطح ماه وجود دارند که بعضی از آن ها منشا برخوردی و بعضی دیگر منشا آتشفشانی دارد. البته بیشتر دهانه های روی ماه منشاء برخوردی دارند. این دهانه قلب مانند شاید نشان دهنده عاشق شدن تنها قمر زمین باشد!

 

 

 

 قلب مریخ از دیدگاه مریخ نوردها

در میان سیارات منظومه شمسی شاید بتوان مریخ را عاشقترین سیاره نامید! مدارگردها و مریخ نوردهای مختلفی که بر روی این سیاره به کاوش می پردازند تصاویر مختلفی را از تپه ها و گودال های روی سطح مریخ که به شکل قلب است به ثبت رسانده اند. تصویر زیر متعلق به منطقه Arabia Terra است که توسط مدارگرد اکتشافی مریخ ناسا گرفته شده است.

  

این شکل قلب مانند، که در حدود یک کیلومتر طول دارد در تاریخ 23 ماه می 2010 در نیمکره شمالی مریخ گرفته شده است. دانشمندان معتقدند ممکن است علت روشنایی این شکل قلب مانند به خاطر وجود موادی باشد که از دهانه های اطراف آن به بیرون پرتاب شده اند و در آنجا جریان پیدا کرده اند.

تصویر زیر شامل 10 دهانه و گودال قلبی شکل دیگراست که در طول سال های 2001 تا 2004 توسط نقشه بردار سراسری مریخ گرفته شده است.

  

مریخ نیز مانند ماه پر از گودال است که در اثر برخورد شهاب سنگها بوجود آمده‌اند. فعالیتهای آتشفشانی نیز به عنوان عامل دوم در این کار سهیم هستند بنابراین اکثر گودال هایی که در بالا مشاهده می کنید منشایی سیارکی یا آتشفشانی دارند.


منبع : http://www.tebyan.net/

مشتری از نمایی متفاوت

مشتری از نمایی متفاوت

چند وقت پیش نقشه‌ای از سیاره مشتری توسط سازمان ناسا منتشر شده است که نه تنها دقیق‌ترین نقشه رنگی سراسری است که تا کنون از مشتری تهیه شده، بلکه این سیاره را از نمایی متفاوت به تصویر می‌کشد. نمایی بسیار متفاوت تر از آنچه تا کنون از این غول منظومه شمسی سراغ دارید.

  

بشقاب رنگارنگ زیبایی که در عکس بالا می‌بینید، در واقع سطح بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی است. این نقشه رنگارنگ از مشتری، به کمک تصاویر دوربین زاویه بسته نصب شده بر روی فضاپیمای کاسینی ناسا تهیه شده است. کاسینی در حین ماموریت خود به سوی زحل، از کنار این غول منظومه شمسی عبور کرد و این عکس‌ها را در دسامبر 2000 / آذر 1379 از مشتری تهیه کرد. اگرچه کوچک‌ترین عارضه قابل مشاهده در عکس حدود 120 کیلومتر پهنا دارد، اما این عکس‌ها دقیق‌ترین نقشه‌های رنگی سراسری هستند که تا کنون از مشتری تهیه شده است.

این نقشه از ترکیب 36 عکس ساخته شده است. طی 9 ساعتی که مشتری در زیر سفینه مشغول گردش بود، هر ساعت عکس‌هایی دوتایی در دو رنگ مختلف توسط دوربین گرفته می‌شد که نیمکره‌های شمالی و جنوبی مشتری را پوشش می‌داد. اگرچه تصاویر خام تنها از دو رنگ با طول موج‌های 759 نانومتر (نزدیک به فروسرخ) و 451 نانومتر (آبی) تشکیل شده بودند، اما رنگ‌های نقشه نزدیک به همان‌هایی هستند که انسان هنگام خیره شدن به مشتری مشاهده می‌کند

 نوارهای سفید، ابرهای مرتفع‌تر و سردتر جو مشتری هستند و کمربندهای قهوه‌ای، ابرهای گرم‌تر و پست‌تر جو مشتری. بسیاری از این ابرها به دلیل کشش و چین‌خوردگی دائمی ناشی از بادهای مشتری، به صورت رگه و موج دیده می‌شوند

مشتری در یک مدار کم و بیش تخم مرغی (بیضی‌گون) به دور خورشید می‌چرخد. هر دور آن 12 سال زمینی به درازا می‌کشد. همچنان که سیاره به دور خورشید می‌گردد، به دور محور خود نیز می‌گردد. چرخش مشتری به دور خود تند تر از هر سیاره دیگری  است؛ تنها 9 ساعت و 56 دقیقه نیاز است تا مشتری یک بار به دور خود بچرخد.

برای اندازه‌گیری تندی گردش سیارات گازی به دور خود، دانشمندان ناگزیرند روش‌های غیر مستقیم به کار برند. آن‌ها نخست سرعت میانگین چرخش ابرهای قابل مشاهده را اندازه‌گیری می‌نمایند. مشتری به اندازه نباز امواج رادیویی می فرستد که به دست رادیو تلسکوپهای زمینی دریافت گردد. هم اکنون دانشمندان از اندازه امواج برای سنجش سرعت چرخش مشتری بهره می برند. قدرت امواج، تحت تاثیر میدان مغناطیسی سیاره، در یک الگوی تکراری 9 ساعت و 56 دقیقه‌ای ، تغییر می‌کند؛ زیرا سرچشمه میدان مغناطیسی، هسته سیاره است. این تغییرات نشان دهنده سرعت چرخش درونی سیاره‌است. چرخش تند مشتری مایه ی برآمدگی در استوا و پخی در قطب‌هایش می‌شود.

 

نقشه به تازگی تهیه شده در واقع تنوعی از عوارض ابری رنگی را نشان می‌دهد، که شامل نوارها و کمربندهای موازی قرمز قهوه‌ای و سفید، لکه قرمز مشتری، نواحی آشفته چند لخته‌ای، بیضی‌های سفید و چندین گرداب کوچک است. نوارهای سفید، ابرهای مرتفع‌تر و سردتر جو مشتری هستند و کمربندهای قهوه‌ای، ابرهای گرم‌تر و پست‌تر جو مشتری. بسیاری از این ابرها به دلیل کشش و چین‌خوردگی دائمی ناشی از بادهای مشتری، به صورت رگه و موج دیده می‌شوند. عوارض آبی خاکستری اطراف لبه نوار روشن مرکزی «لکه‌های داغ» استوایی هستند؛ سامانه‌های هوایی که کاوشگر گالیله ناسا برای انجام تحقیقات بیشتر وارد یکی از آنها شد. لکه‌های روشن کوچک درون نوار نارنجی شمال استوای مشتری، طوفان‌های آذرخشی هستند. نواحی قطبی از شفافیت کمتری برخوردار هستند چرا که نگاه کاسینی به آنها از میان مه جوی ضخیم‌تر و با زاویه بوده است.

 

کاوشگر فضایی تحقیقاتی کاسینی-هویگنس به همراه فضاپیمای جستجوگر هویگنس بطور مشترک توسط ناسا و سازمان فضایی اروپا برای کاوش سیاره زحل به فضا فرستاده شد. به طوری که کاسینی به دور زحل گشته و اطلاعاتی از آن به زمین مخابره می‌کند ولی هویگنس یک فضاپیمای کوچک بود که از کاسینی به سمت قمر زحل یعنی تیتان فرستاده شد و اطلاعاتی از سطح آن کسب و به زمین مخابره کرد. کاسینی علاوه بر نقشه برداری  دریاچه های متان در قمر تیتان، شناسایی آبفشانهای یخی (icy geyser) بیرون زده در قمر انسلادوس (Enceladus) و ردیابی توفانها در جو زحل، مطالعات فراوان و گسترده ای بر روی سیستم حلقه ها و محیط آنها انجام داده است. این بررسیها و مشاهدات به ماهیت ذرات حلقه ها، چگونگی برهم کنش آنها با یکدیگر و با قمرهای سیاره و نقش غبار ریز در سیستم حلقه ها نور تازه ای بخشیده است.

 

منبع : http://www.tebyan.net/

 

 

کهکشان ARP 273

این گل رز را حتما ببینید !

تلسکوپ فضایی هابل در بیست و یکمین سال پرتاب خود تصویر جدیدی را به دوستداران نجوم هدیه کرد که یک زوج کهکشانی مارپیچ به شکل گل رُز را نشان می دهد.

دانشمندان ناسا به مناسبت تولد 21 هابل، چشم این تلسکوپ فضایی را به طرف یک توده کهکشانی دیدنی به نام ARP 273 چرخاندند. به این ترتیب هابل توانست از بزرگترین کهکشان مارپیچ این توده کهکشانی عکسبرداری کند. این کهکشان که UGC 1810 نام دارد به دلیل اینکه جذب نیروی گرانشی کهکشان همسایه با عنوان UGC 1813  قرار گرفته به شکل یک شاخه گل رُز درآمده است.نقاط آبی رنگی که در بخش فوقانی تصویر دیده می شوند نور ناشی از توده ستارگان جوانی است که در طیف ماوراء بنفش می درخشند.

   

در کهکشان کوچکتر (UGC 1813) که تقریبا بریده شده است خصوصیات مشخصه ای از یک منطقه تشکیل ستاره ای مشاهده می شود که شاید در اثر فعل و انفعالات گرانشی میان دو کهکشان به وجود آمده است.

در بازوی خارجی این کهکشان، بخشی شبیه به حلقه ظاهر شده است. این ویژگی زمانی دیده می شود که کهکشانها درحال عبور از کنار هم نسبت به یکدیگر فعل و انفعال نشان می دهند.

در بالای سمت راست این تصویر، در بازوهای مارپیچ کهکشان UGC 1810 یک کهکشان مینی مارپیچ دیده می شود.

واضح است که خارجی ترین بازوی مارپیچ زمانی که این کهکشان سوم (مینی مارپیچ) از کنارش عبور می کند خصوصیات آن را تغییر می دهد و با یک بسته بزرگ از ستارگان قدیمی (رنگ مایل به قرمز در یک طرف و نقاط آبی در طرف دیگر) شکل آن را منظم می کند.

جرم کهکشان بزرگتر در زوج کهکشان UGC 1810-UGC 1813 حدود 5 برابر بیشتر از کهکشان کوچکتر است. توده کهکشانی Arp 273 در صورت فلکی آندرومدا در فاصله حدود 300 میلیون سال نوری از زمین واقع شده است.

این تصویر در 17 دسامبر 2010 با دوربین "WFC3" هابل گرفته شده است. تلسکوپ فضایی هابل 24 آوریل 1990 (4 اردیبهشت 1369) توسط شاتل فضایی دیسکاوری به فضا فرستاده شد. در سال 2009 گروهی از فضانوردان همراه با شاتل آتلانتیس خود را به این تلسکوپ فضایی رساندند و آن را تعمیر کردند. قرار است در سال 2014 تلسکوپ فضایی جیمز وب جایگزین این تلسکوپ کهنه کار شود.

آینه اصلی 6.5 متری وب که تقریبا سه برابر قطر آینه هابل است، بزرگ ‌ترین قطعه‌ ای خواهد بود که تاکنون به فضا پرتاب شده است. این تلسکوپ به مجموعه‌ای از فناوری‌های جدید و ناآزموده متکی خواهد بود که از ابزارهای حساس حسگر نور تا سیستم‌ سرمایشی که دمای این فضاپیمای بزرگ را زیر 50 درجه کلوین نگاه می‌دارند، دربر می‌گیرد. این تلسکوپ باید دقیقا در اولین تلاش شروع به کار کند، جایی در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری زمین: چهار برابر فاصله ماه از زمین و دور از دسترس تمام فضاپیماها برای تعمیر تلسکوپ. اگر جیمز وب (که به افتخار مدیر ناسا در طول برنامه ماموریت‌های آپولو  نام‌گذاری شده) شکست بخورد، پیشرفت اخترشناسی تا یک نسل کامل عقب خواهد افتاد.

قالیچه های پرنده

شواهد مستند از وجود قاليچه‌هاي پرنده در ايران


قرن‌ها پس از آن كه قاليچه‌هاي پرنده تنها يك افسانه هزار و يك شبي تصور مي‌شد، هنري بك، كاشف فرانسوي، شواهد مستند از وجود قاليچه‌هاي پرنده در ايران يافته است.

هنري بك در سرداب‌هاي زيرزميني قلعة الموت، در نزديكي درياي خزر، طومارهايي يافته است كه شواهد جديدي در مورد قاليچه‌هاي پرنده به دست مي‌دهند. اين طومارها كه به طرز خارق‌العاده‌اي سالم مانده‌اند، در اوايل قرن سيزدهم ميلادي توسط يك محقق يهودي به نام اسحاق‌ بن شريره نوشته شده‌اند.

پس از آن كه پروفسور جي. دي. سپتيموس، زبان شناس مشهور اين متون را از زبان فارسي به انگليسي ترجمه كرد، اين دست‌نوشته‌ها باعث جنجال‌هاي زيادي در جامعه علمي جهان شدند. مدت كوتاهي پس از انتشار ترجمه اين متون، كنفرانسي با حضور كارشناسان برجسته بين‌المللي در مدرسه مطالعات شرقي و آفريقايي لندن برگزار شد. بسياري از مورخان با حمله به بك، اين دست نوشته‌ها را جعلي خواندند. اما پروفسور سپتيموس كه به خاطر عدم شركت بك در اين كنفرانس به خاطر تولد فرزندش دفاع از او را به عهده داشت، گفت كه اين متون بايد به طور دقيق مورد بررسي قرار بگيرند.

قدمت اين دست نوشته‌ها اكنون در انستيتوي لئوناردو داوينچي شهر تريست، به كمك روش راديو كربن در حال تعيين است.

بنا بر نوشته‌هاي بن شريره، حكام مسلمان قاليچه‌هاي پرنده را وسيله‌اي شيطاني مي‌دانسته‌اند و به همين خاطر دانش و سازندگان آن را سركوب كرده‌اند و ردپاي آن را از تاريخ به دقت پاك كرده‌اند. هرچند قاليچه‌هاي پرنده تا اواخر قرن سيزدهم ميلادي بافته و فروخته مي‌شده‌اند، اما استفاده از آن در انحصار افراد خاصي بوده است.

بنا بر يادداشت‌هاي بن‌شريره، نخستين اشارات به قاليچه‌هاي باستاني در دو متن باستاني صورت گرفته است. يكي از اين كتاب‌ها، مجموعه‌اي از ضرب‌المثل‌ها است كه توسط شامشاد، وزير نبوكدنزر پادشاه بابلي جمع‌آوري شده است و منبع ديگر، مجموعه‌اي از گفتگوهاي باستاني است كه توسط شخصي به نام ژوزفوس نگاشته شده است.

بر اساس نوشته‌هاي بن شريره، قاليچه‌هاي پرنده‌اي كه مي‌توانستند چند متر بر فراز زمين شناور باشند، نخستين بار توسط كيمياگران و صنعت‌گران دربار ملكه صبا ساخته شد و ملكه صبا آن را به نشانه عشق خود براي حضرت سليمان فرستاد. اما وقتي ملكه صبا خبر برخورد سرد حضرت سليمان را با هديه‌اش شنيد، دل‌شكسته شد و صنعت‌گران خود را از دربار بيرون كرد. اين صنعت‌گران در نهايت در ناحيه بين‌النهرين و در نزديكي شهر بغداد ساكن شدند و كسب و كار خود را ادامه دادند.

بن شريره در يادداشت‌هاي خود به توضيح چگونگي كار اين قاليچه‌هاي پرنده مي‌پردازد، اما متاسفانه اكثر اصطلاحات و عبارات فني به كار رفته در اين قسمت قابل فهم نيستند. اما از قسمت‌هاي قابل خواندن متن چنين برمي‌آيد كه قاليچه‌هاي پرنده هم مانند قاليچه‌هاي معمولي روي دار بافته مي‌شده‌اند و تفاوت آن‌ها با قاليچه‌هاي معمولي در مرحله رنگرزي بوده است. صنعتگران دربار ملكه صبا گِل مخصوصي «به دست آمده از چشمه‌هاي كوهستان» كشف كرده بودند كه هنگامي كه در معرض حرارت شديد، «داغ‌تر از آتش حلقة هفتم جهنم» در ظرفي محتوي روغن يوناني قرار مي‌گرفت، خاصيت ضد مغناطيسي پيدا مي‌كرد. با توجه به مغناطيس بودن كرة زمين، و وجود ميليون‌ها محور مغناطيسي كه از قطب جنوب تا قطب شمال كشيده شده‌اند، قاليچه‌هايي كه الياف شان به اين گل آغشته مي‌شد مي‌توانستند از سطح زمين فاصله بگيرند. اين فاصله با توجه به غلظت و ميزان گل به كار رفته، از يك متر تا چند ده متر مي‌رسيد. محورهاي مغناطيسي مانند ريل‌هاي هوايي عمل مي‌كردند و قاليچه مي‌توانست در امتداد اين محورها پيش رود.

بر اساس يادداشت‌هاي بن‌ شريره، كتابخانه اسكندريه تعداد زيادي از اين قاليچه‌هاي پرنده را در اختيار داشته است و آن را براي گردش ميان قفسه‌هاي مملو از پاپيروس كتابخانه در اختيار مراجعه‌كنندگان به كتابخانه مي‌گذاشته است. اين كتابخانه كه در يك زيگورات قرار داشته است، بيش از 40 هزار طومار خطي در اختيار داشته است كه توسط سيصد نسل از كاتبان نگاشته شده بود. سقف اين كتابخانه آن‌قدر بلند بوده است كه بسياري از مراجعه‌كنندگان ترجيح مي‌داده‌اند به حالت شناور در هوا و روي قاليچه‌هاي پرنده مطالعه كنند. بر اساس يادداشت‌هاي بن شريره، ساخت قاليچه‌هاي پرنده در سرزمين‌هاي اسلامي به دو دليل سركوب شد. نخست اين كه حكام مسلمان مي‌گفتند بشر قرار نيست پرواز كند و قاليچه‌هاي پرنده باعث به هم خوردن نظم امور مي‌شوند. دليل دوم بيشتر اقتصادي بود. بسياري از اشراف و ثروتمندان عرب ثروت خود را مديون گله‌هاي شتر و اسب خود بودند و دل‌شان نمي‌خواست چند صنعتگر فقير و بي‌چيز با ساخت قاليچه‌هاي پرنده كسب و كار آن‌ها را نابود كنند.

قاليچه‌هاي پرنده در زمان حكومت خلفاي اموي و عباسي به شدت سركوب شدند و در نهايت در سال 1226 ميلادي و با حمله مغول‌ها به آسياي مركزي، در هرات و بلخ و بخارا حمام خون به راه افتاد. مغول‌ها در جريان غارت و تاراج خود، چند قاليچه پرنده هم پيدا كردند و هنگامي كه مردي به آن‌ها گفت اين قاليچه‌ها تيزروتر از اسب‌هاي پاكوتاه مغول‌ها هستند، چنگيزخان چنان از اين توهين برآشفته شد كه سر مرد را از تنش جدا كرد و دستور داد تمام قاليچه‌هاي پرنده قلمروي وسيعش را جمع‌آوري و نابود كنند.

 

منبع : http://www.ultraworld.blogfa.com/

 

ديدار از سياره سرپو

لو رفتن اطلاعات سری سازمان امنیت آمریکا درباره پروژه سرپو

فاش شدن ملاقات سران آمریکا با فرازمینی ها

در مورد واقعه رازول بایستی بگویم در آنجا دو سایت سقوط وجود داشت یکی در جنوب غربی کرونا نیومکزیکو و دومین سایت در  pleona park جنوب  datil نیومکزیکو . سقوط مشتمل بر دو فضاپیمای فرازمینی بود.در سایت کرونا  یک موجود زنده  (EBE) که در پشت یک صخره پنهان شده بود پیدا شد.به موجود فوق آب داده شد ولی از خوردن غذا خودداری کرد موجود بعدا به لوس آلاموس منتقل شد.اطلاعات مربوطه سرانجام به پایگاه هوایی رازول ارسال شد سایت مورد آزمایش قرار گرفت ........... بقیه در ادامه مطلب.

ادامه نوشته

موجودی عجیب شبیه سر ستون های تخت جمشید

موجودی عجیب شبیه سر ستون های تخت جمشید

موجودي شبيه سر ستون های تخت جمشید در سواحل آمريكا پيدا كردند كه دانشمند ها را بسيار متعجب كرده.و آن ها هنوز پي تحقيقاتي در روي اين جانور عجيب و قريب اند.اگر كمي به اين جانور دقت كنيد ميبينيد كه اين جانور شباهت زيادي به سر ستون تخت جمشيد دارد.پس ميفهميم در آن زمان در خليج هميشه فارس اين موجود زندگي ميكرده كه پس از مرور زمان نسل وي منقرض شده.از دندان هاي اين موجود عجيب و قريب معلوم است كه او هم ميتواند يكي از سلطان هاي بزرگ دريا باشد ولي اندازه ي او بسيار كوچك تر از نهنگ و يا كوسه است.

اين موجود به احتمال 99% در آب هاي خليج فارس هم زندگي ميكرده و حتما هم حيواني درنده و قوي بوده.زيرا هخامنشيان در سنگ تراشي هاي خود هميشه نماد قدرت را كشيده اند مثل:شير،حيوان خيالي اي كه از هر موجود قوي اي برداشت كرده اند ،حال هم اين موجود !! 

 

 

منبع : http://www.ultraworld.blogfa.com/


اما نظریه دیگری درباره این هیولای ناشناخته

هیولای منهتن؛ حاصل آزمایشات سرّی آمریکا!؟

نیویورک یکی از شهرهای مشهور آمریکا از نظر صنعتی و تجاری است و دهها لابراتوار پزشکی و نظامی در حواشی این شهر مشغول تحقیق و فعالیت هستند. یکی از اتفاقات عجیب که هر از چندگاهی در این منطقه رخ می دهد کشف موجودات عجیب است که مسئولان به گونه ای آن ها را از بین می برند.

به تازگی موجودی در یکی از سواحل نیویورک پیدا شده که باعث شگفتی همگان شده و مردم نام آن را "هیولای منهتن" گذاشته اند.

چند روز پیش این موجود که بدن آن حالت و فرم عجیبی داشت، با جریان آب وارد ساحل شد. شاهدان می گویند دست و پای این موجود شبیه به انسان بوده است. مسئولین امنیتی منطقه سریعا لاشه این حیوان را به منطقه ای حفاظت شده منتقل کرده و اعلام کردند که این لاشه تنها یک خوک ساده بوده است!

 

حیوانی که چند روز پیش کشف شد 

با اینکه مسولین ادعای پیدا شدن موجود عجیب را رد کردند اما مردم باور دارند که این موجود چیزی متفاوت تر از یک خوک ساده بوده است و انتشار یک عکس از این موجود عجیب و دستکاری شده به ابهامات مردم و رسانه ها افزوده است.

این اتفاق یادآور سال 2008 بود که در آن زمان نیز موجودی در سواحل نیویورک پیدا شد که نام آن را "Montauk Monster" گذاشتند ولی لاشه آن حیوان نیز توسط مسئولین ساحل سریعا به نقطه دیگری انتقال یافت.

 

هیولای کشف شده در سال 2008

در شمال شرقی محل پیدا شدن این موجودات، جزایری به نام "plum island" هست که مکانی فوق سری نظامی امریکاست. بنا بر شنیده ها، در این مکان کنترل شده انواع آزمایشات ژنتیکی روی موجودات مختلف انجام می گیرد و با دستکاری ژنتیکی موجوداتی خلق می شوند که می توانند کاربرد نظامی داشته باشند.

منبع : http://www.yjc.ir/

فرستنده مطلب : دوست عزیزم سکوت سبز پاییز

از ایشان متشکرم

داستانی عجیب ولی واقعی

داستانی عجیب ولی واقعی از آزار یک زن توسط اجنه ها 

 زن جوان وقتی پس از ماهها آزار و اذیت توسط جن ها ناچارشد تن به خواسته های آنها بدهد، با چشمانی اشکبار در دادگاه کرج حاضر شد. این زن و شوهر جوان پس از چند سال زندگی برای اینکه زن جوان از شکنجه ها و آزار و اذیت جن ها نجات یابد طلاق گرفت . 21 تیر ماه سال 1383 زن و شوهر جوانی در شعبه 17 دادگاه خانواده کرج حاضر شدند و درخواست شان را برای طلاق توافقی به قاضی اکبر طالبی اعلام کردند . شوهر 33 ساله این زن به قاضی گفت : من وهمسرم از اول زندگی مان تا حالا با هم هیچ مشکلی نداشتیم ولی حالا با وجود داشتن دو دختر 10 و 2 ساله به خاطر مشکلاتی که همسرم به آن مبتلا شده است ناچار شده ایم که از هم جدا شویم. مرد در ادامه حرفهایش گفت : هر شب جن ها به سراغ زنم می آیند واو را به شدت آزار واذیت می کنند من دیگر نمی توانم زنم را در این شرایط ببینم . زن جوان به قاضی گفت : 13 ساله بودم که در یک محضر در کرج مرا به عقد همسرم که 9 سال از من بزرگتر بود در اوردند . درست یک هفته بعد از عقدمان بود که خواب های عجیبی را دیدم .در عالم کودکی بودم و معنای خواب ها را نمی فهمیدم ولی اولین خوابم را هرگز فراموش نمی کنم . آن شب در عالم رویا دیدم که چهار گربه سیاه و یک گربه سفید در خانه مان آمده اند. گربه های سیاه مرا به شدت کتک می زدند ولی گربه سفید طرفداری مرا می کرد و از آنان خواست که کاری به من نداشته باشند از خواب که بیدار شدم  متوجه خراش ها و زخمهایی روی بدنم شدم که به آرامی از ان خون بیرون می زد .

 

 دیگر ترس مرا برداشته بود حتی روزها وقتی جلوی آینه می رفتم گربه ها را درچشمانم می دیدم . از آن شب به بعد جنگ وجدال های من با چند گربه ادامه پیدا کرد . ( جنها در عالم انسانها و در کوچه و بازار ، معمولا به شکل گربه سانان ظاهر میشوند . البته به هر شکل دیگری هم که بخواهند،متوانند ظاهر بشوند )  در این مورد ابتدا با هیچ کس حرفی نزدم وتنها خانواده من و خانواده او جای زخمها را می دیدند دوران عقد 9 ماه طول کشید چون این شکنجه ها ادامه داشت خانواده ام مرا نزد یک دعانویس در ماهدشت کرج بردند او در کاسه آبی دعا خواند و بعد کاسه را کنار گذاشت به آینه نگاه کردم گربه ها را دیدم آن مرد دعانویس دست وپای گربه ها را با زنجیر بسته بود بعد از آن به من گفت باید چله نشینی کنی وتا چهل روز از چیزهایی که از حیوانات تولید شده استفاده نکنی تا چند روز غذا رشته پلو و عدس پلو می خوردم و این مساله و دستوراتی را که او داده بود رعایت کردم اما روزهای بعد پدر شوهرم که خسته شده بود اجازه نداد که این کار را ادامه بدهم . بعد از جشن عروسی ما، آن گربه ها رفتند .جای دیگر یک گربه سیاه با دوغول بیابانی که پشت سر او حالت بادی گارد داشتند سراغم آمدند .

 

غولها مرا می گرفتند و گربه سیاه مرا می زد . من با این گربه 5 سال جنگیدم تا اینکه یکی از بستگانم ما را راهنمایی کرد تا مشهد نزد دعانویسی برویم. دعانویس مشهدی از ما زعفران - نبات -پارچه و کوزه آب ندیده خواست. او به کوزه چاقو می زد زمانیکه ما از خانه او خارج می شدیم ناگهان کوزه را پشت سرم شکاند و من ترسیدم .او گفت جن ها را از بین برده است . همان شب گربه بزرگ سیاه در حالیکه چوبی در دست داشت به همراه 13 گربه کوچک سراغم آمدند و مرا به شدت کتک زدند حال یک گربه تبدیل به 14 گربه شده بود .باز بستگان مرا راهنمایی کردند سراغ دعانویس های دیگری برویم. در قزوین پیر مردی با ریش های بلند. در چالوس پیر مردی .در روستای خاتون لر. در تهران و.... حتی 40 هزارتومن پول دادیم و دعا نویسی از اطراف اراک به منزلمان آوردیم و 250 هزار تومن از ما دستمزد خواست اما او که رفت همان شب باز من کتک خوردم.

 

 در این 12 سال 10-15 میلیون تومن خرج کردیم اما فایده ای نداشت. حتی در بیمارستان نزد چند روانپزشک رفتیم ولی کاری از دستشان بر نیامد. چاقو قیچی سنجاق هرچه بالا سرم گذاشتم نتیجه نداشت. حتی دعا گرفتم. جن ها کیف دعا را برداشتند و چند روز بعد کیف خالی را در گردن دخترم انداختند . گربه سیاه به اندازه یک میز تلویزیون بود او روی دو پا راه می رفت بینی بزرگ قرمز و گوشهای تیز و چشمان براقی داشت و مثل آدم حرف می زد اما گربه های کوچک چهار پا بودند و جیغ می کشیدند ........................ بقیه در ادامه مطلب . 

ادامه نوشته

چاه شیطان، چاهی بی‌انتها؟

چاه شیطان، چاهی بی‌انتها؟

 

 

چاه شیطان

جایی در مناطق وحشی ایالت واشینگتن، پدیده‌ای نامتعارف و عجیب جغرافیایی وجود دارد که ساکنین آن را دریچه‌ای به دنیایی دیگر می‌دانند. هر چند چاه شیطان سال‌ها و شاید قرن‌هاست که مورد توجه مردم آن منطقه قرار گرفته است اما تنها از سال ۱۹۹۷ بود که یک ایستگاه رادیویی با «مل واترز»، صاحب زمین، مصاحبه کرد و آن را به مردم کشورش شناساند. مل واترز ادعا می‌کند که صاحب یک زمین غیرعادی است که در نزدیکی «ماناستاش ریج» در واشینگتن قرار دارد. البته این زمین به خودی خود چیز عجیبی نیست، اما چاهی درون آن قرار دارد که مردم آن را عجیب و ماوراءالطبیعه می‌دانند.


داستان چاه شیطان

سال‌هاست که ساکنین «ماناستاش ریج» از زمینی سخن می‌گویند که چاهی درون آن قرار دارد ظاهرا انتها ندارد. چاهی مرموز که هاله‌ای از احساس خطر و راز در اطراف آن موج می‌زند. دیواره چاه تا عمق ۱۵ فوتی آجری است ولی بقیه آن خاکی می‌باشد. مردم این منطقه نسل اندر نسل این چاه را می‌شناختند و از آن به عنوان زباله‌دانی استفاده می‌کردند و از یخچال کهنه تا تلویزیون خراب و لاستیک پنچر را در آن می‌انداختند. اما هیچ یک از کسانی که چیزی درون چاه می‌انداخت صدای افتادن آن شی به کف چاه را نشنید. همین موضوع باعث شد که مردم نام «چاه شیطان» را بر آن نهادند و آن را چاهی بی‌انتها نامیدند که مستقیم به جهنم راه دارد. بعضی‌ها هم معتقد بودند که چاه شیطان در حقیقت دریچه ورود و خروج فضایی‌هاست.

حدود سال ۱۹۹۳ «مل واترز» و همسرش این زمین را خریدند و کمی بعد آن چاه را کشف کردند. آنها هم مثل مردم دیگر از آن به عنوان زباله‌دان استفاده می‌کردند و حتی ساکنین دیگر هم زباله‌ها و لاشه حیوانات خود را در آن می‌انداختند. چند سال گذشت و کم‌کم آقای واترز به این فکر افتاد که چرا چاه پر نمی‌‌شود؟

در تابستان سال ۱۹۹۶ واترز تصمیم گرفت عمق چاه را اندازه‌گیری کند. اوکه یک ماهیگیر کار کشته بود یک قلاب ماهیگیری با نخ بسیار بلند داشت. یک روز به دهانه چاه رفت، یک وزنه به سر قلاب آویخت و آن را به داخل چاه هدایت کرد. وقتی نخ هر قرقره تمام می‌شد، قرقره جدیدی به انتهای آن گره می‌زد و به کار خود ادامه می‌‌داد، اما قرقره‌ها تمام شد و نخ قلاب به انتهای چاه نرسید. به محاسبه واترز، او هجده قرقره ۵۰۰۰ فوتی را به هم وصل کرده بود، بنابراین او نتیجه گرفت عمق چاه بیشتر از هشتاد هزار فوت می‌باشد! در آن وقت بود که واترز متوجه شد چاه درون ملکش نه تنها عجیب بلکه دلهره‌آور است.


سگ‌های مرده و سکوت مرگبار

اولین چیزی که توجه واترز را جلب کرد آن بود که هر وقت درون چاه فریاد می‌زد پژواک صدایش را نمی‌شنید. بعد دریافت هر وقت می‌خواهد به چاه نزدیک شود سگ شکاری‌اش چنگالش را در زمین فرو می‌کند تا نگذارد واترز او را به آن طرف بکشاند.

یکی از دوستان واترز می‌گوید، وقتی سگ نگهبانش مرد، لاشه آن را درون چاه شیطان انداخت. این مرد قسم می‌خورد که مدتی بعد سگ به سوی او بازگشت. همان سگ با همان شکل و قیافه و همان قلاده که خودش یک قطعه فلز کوچک به آن وصل کرده بود. این داستان آنچنان واترز را تحت تاثیر قرار داد که در وصیت‌نامه جدیدش نوشت بعد از مرگ جسدش را درون چاه شیطان بیندازند. طولی نکشید که واترز و چاه درون ملکش به شهرت کشوری رسیدند و گروه‌های مختلف ماوراءالطبیعه به بررسی آن پرداختند ولی هیچ یک نتوانستند دریابند چاه شیطان واقعا چیست و عمق آن چه قدر است و آیا طبق عقیده مردم محل، این چاه بی‌انتهاست؟ نکته‌ای که آنها هم مثل مردم آن را درک کردند آن بود که در محدوده چاه همه احساسی مرموز از ترس و دلهره را داشتند.

احساسی که دلیلی برای آن پیدا نشد. قدم بعدی ورود سربازان ارتش آمریکا به ملک واترز بود. آنها آنقدر با دقت در حال بررسی منطقه بودند که حتی به واترز اجازه ورود به ملک شخصی‌اش را ندادند. از همان زمان دیگر نامی از واترز در رسانه‌ها برده نشد ولی در روز ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۱ نامه‌ای از واترز به صورت آن لاین منتشر گردید که تاکید می‌کرد تمام حرف‌هایش در مورد چاه شیطان و اتفاقات آن عین حقیقت بوده است، ولی دولت آمریکا دوست نداشت حرفی از آن زده شود.


 

منبع : http://www.shegeftiha.com

 

دختری که دو بار زندگی کرد !!

دختری که دو بار زندگی کرد !!

دختر جوان مدعی بود که قبلا زندگی کرده است و دانشمندان کنجکاو که او را مورد آزمایش قرار دادند ، باید به شکست خود اعتراف می کردند . این موردی بود که آنها نه قادر به توضیحش بودند و نه می توانستند آن را رد کنند . والدین « شانتی دووی » که از طبقه متوسطی بودند در شهر دهلی زندگی ساده و آرامی را سپری می کردند .

« شانتی » در سال 1926 بدنیا آمد و هیچ چیز غیرعادی در تولد او وجود نداشت ، تا والدینش را از آنچه در پیش بود ، آگاه سازد . زمانیکه دوران کودکی را پشت سر گذاشت ، مادرش متوجه سردرگمی او شد و در اعمال و رفتارش دقت بیشتری کرد و بنظرش آمد که « شانتی » در موقع صحبت با یک فرد خیالی گریه می کند . و بعد از آن بود که والدینش در مورد سلامت عقل او نگران شدند . در همان سال « شانتی » کوچولو به مادرش گفت که قبلأ در شهری بنام « موترا » زندگی می کرده و خانه ای را که مدعی بود در آن زندگی می کرده ، برای مادرش توصیف کرد . مادر این موضوع را با پدر شانتی در میان گذاشت و او نیز به نوبه خود ، دخترش را نزد پزشکی برد . بعد از اینکه دختر داستان عجیبش را برای دکتر تعریف کرد ، او تنها سرش را تکان داد . اگر دختر دچار مشکل عقلی بود ، مورد بسیار نادری به شمار می رفت و در غیر اینصورت ، دکتر جرأت بیان حقیقت را نداشت . دکتر به پدر توصیه کرد که گاه بگاه سوالاتی را از دختر بپرسد و پاسخهای او را یادداشت کند و اگر بچه باز هم سر حرفش ایستادگی کرد ، مجددا به وی مراجعه کند .

 

« شانتی دووی » هرگز داستانش را تغییر نداد . تا سن 9 سالگی والدین پریشان او ، از حرفهای دخترشان متعجب نمی شدند ، زیرا با بی میلی پذیرفته بودند که دخترشان دیوانه شده است . در سال 1935 دختر به والدینش گفت که او در « موترا » ازدواج کرده و سه فرزند بدنیا آورده بوده است . او مشخصات پسربچه ها را توصیف کرد و اسامی آنها را به زبان آورد و ادعا کرد که نام وی در زندگی قبلی اش « لوجی » بوده است . اما در برابر این اظهارات والدین شانتی تنها خندیدند و اندوهشان را پنهان ساختند .

 

یک شب در حالیکه شانتی و مادرش سرگرم تهیه شام بودند ، در زدند و « شانتی » دوید تا در را باز کند هنگامیکه بازگشت او بیش از حد معمول طول کشید ، مادر به دنبال دخترش به دم در رفت و او را در حالیکه به غریبه ای که روی پله ها ایستاده بود ، خیره شده بود ، پیدا کرد .

 

دختربچه گفت : « مادر! این مرد پسرعموی شوهرم است . او هم در شهر « موترا » و در نزدیکی خانه ما زندگی می کرد . » آن مرد حقیقتأ در موترا زندگی می کرد و آمده بود تا در مورد موضوعی با پدر « شانتی » گفتگو کند . او « شانتی » را نشناخت اما به والدین او گفت ، پسرعمویی دارد که همسرش بنام « لوجی » را ده سال پیش در هنگام زایمان از دست داده است . والدین نگران شانتی داستان دخترشان را برای غریبه تعریف کردند و او موافقت کرد که پسرعمویش را به دهلی بیاورد تا ببیند که « شانتی » او را می شناسد ، یا خیر . دختر از این نقشه اطلاعی نداشت ، اما وقتیکه شخص غریبه وارد شد ، دختر خودش را در آغوش او انداخت و با بغض و گریه گفت ، این مرد همسرش است که نزد او برگشته است . والدین « شانتی » به همراه آن مرد متحیر و سردرگم ، نزد اولیای امور رفتند و داستان باورنکردنی شان را برای آنان بازگو کردند . دولت هند یک کمیته ویژه از دانشمندان را برای بررسی و تحقیق در این باره که توجه عموم را به خود جلب کرده بود ، تشکیل داد . آیا « شانتی » تجدید تجسم « لوجی » بود ؟

 

دانشمندان « شانتی » را به شهر « موترا » بردند . دختر به محض پیاده شدن از قطار مادر و برادرشوهرش را شناخت و اسامی آنها را گفت و با وجود اینکه پدر و مادرش تنها زبان هندی را به وی آموخته بودند ، با آنها به لهجه محلی « موترا » صحبت کرد . دانشمندان با حیرت فراوان به آزمایشاتشان ادامه دادند آنان چشمان دختر را بستند و او را سوار کالسکه کردند و خود نیز به همراهش رفتند . شانتی بدون تأمل ، راننده را در مسیرهای مختلف شهر هدایت کرد و مشخصات برجسته هرمحلی را که از آن عبور می کردند ، توصیف می کرد . بالاخره « شانتی » به راننده فرمان داد که در انتهای یک کوچه باریک بایستد . او گفت : « اینجا ، اینجا همان جایی است که من زندگی می کردم . » وقتیکه نوار پارچه ای را از چشمانش باز کردند ، پیرمردی را دید که جلوی در نشسته و سیگار می کشید . شانتی به آنها گفت که آن مرد پدرشوهرش ، و در واقع پدرشوهر « لوجی » بوده است . « شانتی » بطور باورنکردنی دو فرزند بزرگش را شناخت ، اما کوچکترین آنها را که تولدش به قیمت زندگی « لوجی » تمام شده بود ، نشناخت . دانشمندان در ابراز نظراتشان محتاط بودند و همگی معتقد بودند که ، کودکی که در دهلی بدنیا آمده به طریقی ، زندگی ای را با جزئیات شگفت آور در « موترا » بیاد می آورد . آنها گزارش دادند که هیچ نشانه ای از فریبکاری وجود ندارد و برای آنچه که دیده اند ، نیز هیچ توضیحی ندارند . داستان کاملأ مستند « شانتی دووی » که اکنون بعنوان کارمند دولت در دهلی نو زندگی آرامی را سپری می کند ، در پرونده های پزشکی و دولتی ثبت شده است .در سال 1958 وی در پاسخ به سوال متخصصین گفت که : یاد گرفته تا خودش را با زندگی در زمان حال تطبیق بدهد و اظهار داشت که اشتیاق دیرینه اش نسبت به گذشته عجیبش زیاد هم آسایش او را مختل نکرده است .

 

زندگی « شانتی دووی » معمایی است ، عجیب تر از علم